Reclame, of de beste energieprijs?

Spendeert jouw energieleverancier jaarlijks miljoenen aan reclame?

Energieleveranciers geven bakken geld uit aan reclame. Of deze nu op TV, radio of ergens anders verschijnt.
We worden zowel in het voorjaar als het najaar overspoeld met claims over de goedkoopste tarieven.
Dit zijn vaak misleidende promo’s van energieleveranciers die je willen doen overschakelen.

Maar hoeveel geld wordt er nu juist in die reclame gestoken?

Bij Watz zijn we graag transparant, daarom tonen we je in dit bericht de harde cijfers.

2.500.000 euro aan radio-spots

De bekendste energieleveranciers geven miljoenen euro’s uit aan media. Dit budget zit voornamelijk in TV en radio.
Zo gaf één van de grotere energieleveranciers van begin vorig jaar t.e.m. november, 2.500.000 euro uit aan reclame op de radio.
Vraag jij je ook af waar ze dat geld vandaan halen?

Televisie is favoriet

In de eerste helft van 2020 werd er opmerkelijk meer uitgegeven aan televisie dan aan eender welke andere vorm van media.
De oorzaak hiervan ligt hoogstwaarschijnlijk bij de coronacrisis.
Meer mensen zaten thuis, wat betekende dat je meer mensen kon bereiken via de traditionele media.
De drie grootste energieleveranciers in België hebben hier gebruik van gemaakt.
Ze gaven in de eerste helft van 2020 meer dan 6.739.000 euro bruto uit aan televisiereclame.

Nadeel voor jou als klant?

Wanneer energieleveranciers zulke bedragen uitgeven aan reclame, moeten ze dit geld natuurlijk ergens vandaan halen.
Hun klanten zijn hier de pineut van.
Want hoe meer ze uitgeven aan media, hoe hoger het energietarief wordt voor hun klanten.

 Transparantie is ver te zoeken

De meeste energieleveranciers zeggen heel open te zijn naar hun klanten toe.
Ze beloven de laagste prijzen maar bombarderen hen tegelijkertijd op alle mogelijk kanalen met reclameboodschappen.
De volgende keer dat je jouw energieleverancier op de radio hoort, mag je er zeker van zijn dat jij als klant die spot waarschijnlijk zelf betaald hebt.

Bij Watz zijn we zo transparant mogelijk, wij geven geen miljoenen euro’s uit aan media.
Maandelijks geven wij 500 euro uit aan advertenties op Facebook, Instagram en Google.

Daarom dat je ons voor de rest niet van de daken hoort schreeuwen.
Wij houden ons mediabudget zo laag mogelijk, zodat ons tarief ook zo laag mogelijk blijft.

Geen overdreven uitgaven aan advertenties.
Geen gezever, gewoon Watz.

 

 

Bron: MDB Noord

Delen